Skip to content

Vacanta incendiara la Bîrlad

Decembrie 27, 2008

Tocmai cand eram pe punctul sa-mi inchei incursiunea linistita pe meleagurile copilariei, in blocul in care locuiesc ai mei a izbucnit un incendiu. Familia de vizavi avea o soba cu aerisire improvizata, ceea ce nu ma mira neaparat int-un oras in care pe vremea comunismului aveam zapada pe pereti si gheata in apa din cana. Lasat nesupravegheat, focul s-a extins prin gaura de aerisire si a cuprins podul blocului.

Avem toti sa-i multumim verisoarei mele care locuieste in zona si a vazut de departe flacarile de la pod si ne-a anuntat imediat. In timp ce vorbeam cu ea credeam ca e o gluma, la mine in casa nu mirosea a fum si nici flacari nu se vedeau de pe balcon. Am sunat la pompieri fara sa stiu macar unde arde si apoi am alertat vecinii.

Cu aceasta ocazie am constatat ca am cateva motive pentru care inca imi plac Moldova si moldovenii:

– pompierii au ajuns in 5 minute dupa ce am sunat prima data; iar focul a fost stins extrem de repede, mai mult a durat sa desfasoare furtunul pana la etajul 4;

-alte 3 apeluri au fost facute de catre vecini catre 112 ca sa ne asiguram ca vor veni si nu cred ca e tzeapa;

– s-au implicat peste 10 vecini dintre care 3 au urcat in pod iar ceilalti le pasau recipiente (ce-au gasit la indemana) cu apa ca sa potoleasca focul;

Fac aceste observatii comparand cu o alta situatie extrema cand am avut nevoie de sprijin. Acum ceva timp mi-a fost fortata usa la Bucuresti si Politia a venit intr-o ora, erau mai multi politisti decat vecini dispusi sa ajute si interventia a durat vreo doua ore (asta insemnand spargerea usii ca sa pot intra in casa). Vecina de langa a strambat din nas cand am rugat-o sa ne lase sa alimentam de la ea din casa bormasina, iar cea de dedesubt ne-a atras atentia ca facem prea mult zgomot la montarea noii incuietori. Ca sa nu mai zic ca pana la urma toata treaba a facut-o tot un moldovean. Apropos de discutia despre Planeta Moldova..

Desi a fost o experienta neplacuta, sunt recunoscatoare ca nu au existat victime si nici pierderi materiale importante. Si asta pentru ca oamenii au actionat.

2 comentarii leave one →
  1. Ianuarie 9, 2009 9:08 pm

    Deci trebuie sa ma bucur pentru mica bucata de arbore genealogic din Bacau. Poate aducem un pic din planeta Moldova si la Bucuresti 🙂

  2. Ianuarie 11, 2009 4:52 pm

    Cand s-a intampalt asta?

Lasă un răspuns

