Skip to content

Mall cu parfum de pravalii de altadata

Decembrie 5, 2008

Am fost in aceasta seara (de fapt ieri, ca e trecut de miezul noptii) la deschiderea Fashion House Outlet Centre din Militari.

Trecand peste faptul ca de la Iancului pana acolo am facut pe putin o ora (asta in varianta cu metroul pe 90% din distanta), mi-a placut foarte mult tema outletului. Desi nu am trait in perioada interbelica, asa mi-am imaginat intotdeauna strazile comerciale din acea vreme, evident bazandu-ma pe poze, filme, povestiri. Mi-a amintit de ultima punere in scena a piesei lui Victor Ion Popa – Tache Ianche si Cadar pe care am vazut-o la National acum vreo 2 ani. Felinare, culori, lemn, firme luminoase, banci de lemn totul cu aerul ca mergi pe o stradutza cu pravalii „ovreiesti”.

Numai decoratiunile alese de fiecare brand pentru interiorul magazinelor iti mai aminteste in ce secol te afli. Preturile, in ciuda previziunilor sumbre ale cunoscutilor, sceptici la ideea de outlet in Romania, erau intr-adevar mai mici ca in magazine. O domnisoara de la Benvenutti m-a asigurat ca asa vor ramane si nu e doar o strategie de lansare. 30% la colectii noi si pana la 70% la cele vechi.

Mai mult de jumatate din spatii sunt inca goale si, chiar si in seara de lansare VIP, cateva magazine aveau usile inchise, iar angajatii dadeau cu sarg cu mopul si aranjau marfa. Dezvoltatorii promit insa umplerea spatiilor in foarte scurt timp. Pana una alta multe branduri romanesti sau unele straine deja prezente si in alte centre comerciale.

Pe scurt, mie mi-a fost drag mallul, sunt curioasa cum se va transforma in timp.

4 comentarii leave one →
  1. madalina permalink
    Decembrie 6, 2008 8:16 pm

    buna Cristina. unde este mai exact acest mall? sunt doar outlet-uri sau si magazine cu preturi obisnuite?

  2. Decembrie 6, 2008 8:55 pm

    Madalina, outletul este langa Carrefour Militari, intre Kika si Hornbach. Este capatul a doua autobuze acolo 137 si 236. Preturile sunt mai mici decat in magazinele brandurilor respective in alte centre comerciale, cel putin asa au fost la deschidere.

  3. vizitatorul permalink
    Decembrie 9, 2008 2:46 pm

    Am mers di eu acolo la outlet- nu mi-a placut deloc. Poate sunt mai ieftine decat intr-un alt magazin al brand-ului din romania, dar crede-ma ca sunt inca scumpe fata de preturile practicate de aceleasi brand-uri in strainatate. Mai bine mergeti in Austria, Milano sau Istanbul daca vreti haine bune la preturi decente. Si Amsterdam e o varianta, in plus mai si vezi ceva:)
    iar ca timp- cu avionul cred ca ajungi la Milano tot in atata timp cat ai ajunge si la acel outlet in Militari- 3 ore a durat pana sa ajung. KIKA a fost o alta mare dezamagire….

  4. Decembrie 9, 2008 3:20 pm

    @vizitatorul: daca privesti ca si cum cumparaturile ar fi o prioritate in viata ta, probabil ca le iei la analizat foarte in detaliu, insa eu m-am oprit doar la ce era pozitiv la acest outlet in comparatie cu ce este in Romania.

Lasă un răspuns

