Skip to content

Interviu in lipsa

Iulie 1, 2008

Desi am experimentat de nenumarate ori situatia recruiterului caruia nu-i vine candidatul la interviu, observ cu mirare ca nu am abordat subiectul in cel un an de cand am acest blog. 

Daca ar fi sa ma gandesc la o explicatie, prima care imi vine in minte este ca niciodata nu am considerat ca e o mare pierdere cand un candidat programat nu apare la interviu. De aceea, nici nu sun sa vad ce s-a intamplat cand a trecut traditionalul sfert academic decat in proportie de 5-10%. 

„Absenteismul la interviu” este un fenomen foarte raspandit si, o data cu experimentarea mai multor domenii si categorii de profesii si discutand cu colegi de breasla, am constatat ca sunt foarte multe variabile implicate. In sensul ca absenteismul variaza de la o companie la alta, de la un tip de job la altul, de la o anumita varsta la alta si chiar de la o perioada a anului la alta. In orice caz, nu am intalnit recruiter care sa nu fi experimentat absenteismul pe durata unui proiect de recrutare. Still looking…

Ce se intampla? Esti sunat sa mergi la un interviu, cazi de acord asupra orei si datei (locul fiind de cele mai multe ori impus) si cand vine momentul sa mergi la intalnire:

– uiti ca o aveai programata; implicit nu anunti;

– decizi sa mergi insa in ultimul moment apare altceva foarte urgent; 

– decizi de la telefon ca nu te intereseaza insa stabilesti intalnirea caci ti-e jena sa refuzi; evident nu te duci; (am avut intotdeauna un al saselea simt in identificarea lor de la telefon);

– accepti intalnirea insa intre timp te razgandesti (din diverse motive) si nu mai mergi;

Mai mult de jumatate din candidatii care nu vin la interviu (statistici proprii) nu anunta (mail sau telefon) ca nu mai sunt interesati/vor sa reprogrameze. La acestia ma refeream mai devreme cand spuneam ca nu consider ca este o pierdere cand nu apar. Din punctul meu de vedere tine de bun simt sa:

– nu intarzii;

– daca totusi intarzii, sa anunti;

– sa vii la o intalnire pe care ai confirmat-o;

– daca totusi nu poti sa vii, sa anunti ca nu poti veni la intalnire.

Si cum interviul formeaza prima impresie (uneori greu de zdruncinat), a lipsi de la el nu poate da o impresie prea buna. Se poate vorbi de un interviu in lipsa. De exemplu, eu pun bulina rosie, ca un calificativ obtinut in urma absentei. La capitolul experiente cu candidatii absenti ma frapeaza mai mult comportamentul post eveniment. Unii aplica in continuare la o companie unde deja nu s-au prezentat pentru ca de cele mai multe ori nici nu-si dau seama ca au lipsit la interviu. O situatie extrem de ilara a fost cand o candidata mi-a scris la o saptamana dupa ce trebuia sa aiba loc interviul anuntandu-ma ca nu va mai putea ajunge la interviul programat. 

Si pentru ca orice se intampla cu un scop un candidat trebuie sa stie ca daca nu merge la un interviu este pentru ca nu trebuia sa fie acolo. Varianta pentru reruiteri: daca candidatul nu a venit inseamna ca nu trebuia sa fie angajat.

17 comentarii leave one →
  1. Cristian permalink
    August 13, 2008 5:13 pm

    O singura data am lipsit de la un interviu fara sa anunt. A trecut timpul prea repede, fara sa-mi dau seama si am ajuns in intarziere rau de tot. Asa ca am lasat-o balta, mai ales ca la telefon mi s-a zis sa nu intarzii. Spre marea mea rusine nici macar n-am dat telefon.

Trackbacks

  1. HR stuff | FocusBlog

Lasă un răspuns

