Skip to content

Film: 4 luni, 3 saptamani si 2 zile

Februarie 24, 2008

O data cu aparitia pe DVD, am reusit sa vad si eu controversatul film al lui Mungiu. Asta dupa ce citisem toate cronicile si comentariile de pe bloguri in care filmul isi gasea atat aparatori, cat si acuzatori.

Mi-a placut foarte mult 4 luni, 3 saptamani si 2 zile in primul rand pentru ca nu am avut senzatia ca ma uit la un film. Nu am expertiza in ceea ce priveste cinematografia, insa ma gandesc ca tocmai de aceea a fost atat de apreciat Mungiu ca regizor al filmului pentru ca filmul nu de impresia ca e regizat. E ca si cum viata a doua studente ar fi fost filmata cu camera ascunsa.

Decorurile sunt realiste, contextul este realist, personajele sunt realiste ca sa nu mai vorbim de subiect. De fapt cred ca totul ar fi fost roz pentru filmul 4 luni 3 saptamani si 2 zile daca nu ar fi fost subiectul. De ce un film cu o studenta care face un avort castiga atatea premii? De ce nu putem castiga un premiu despre viata unui student-geniu roman care ajunge sa lucreze la NASA?

E ridicol oameni buni, de ce sa aruncam cu pietre in munca unui om pentru ca noua ne place sa ne ascundem capul in nisip, ca strutii? Asta a fost realitatea, pentru asta au iesit oameni in strada in decembrie 1989. Ca  sa fac o paralela cu exorcizarea: pentru a alunga demonii trebuie mai intai sa-i scoti la suprafata.

E condamnabil avortul? Poate nu stiti dar pe vremea aceea mijloacele de contraceptie erau interzise (le cumparau la arabul din camin pe sub mana, le preturi astronomice, daca ati vazut filmul) la fel ca si avortul. Atunci sa condamnam sexul? 

Trailer aici:

4 comentarii leave one →
  1. Alina permalink
    Februarie 24, 2008 3:29 pm

    Si mie mi-a placut foarte mult filmul. L-am vazut de 2 ori la cinema, odata in Geneva si odata in Bucuresti. De fiecare data mi-a lasat aceeasi impresie: realism.
    Subiectul nu mi se pare controversat si nici deplasat. Si americanii fac filme cu subiecte dure care sunt foarte apreciate. De exemplu: „Gone Baby Gone” care urmareste povestea unor politisti pe urmele unor pedofili. Scenele sunt extraodinar de dure, dar nu am auzit pe americani incarcand sa nege ca asemenea lucruri se petrec la ei in tara…
    De ce oare ma intorc mereu la afirmatia 😦 Romanii sunt foarte superficiali, tin la aparente mai mult decat la realitate.

  2. Februarie 24, 2008 6:10 pm

    Da, Alina, chiar ai remarcat o chestie interesanta: romanilor le place sa pastreze aparentele.

  3. Alina permalink
    Februarie 25, 2008 4:26 pm

    Pentru ca vine mana in mana cu capra vecinului 🙂

  4. Februarie 25, 2008 8:17 pm

    da, ma rog, avortul si perioda de restriste sunt doar pretextul. filmul este de fapt despre prietenia dintre doua fete, nimic mai mult, chiar mungiu o spune.
    si mie mi-a placut foarte mult. nu mai vazusem de ceva vreme un film romanesc bun.
    http://postelnica.blogspot.com/2007/11/4-luni-3-saptamani-si-2-zile.html

Lasă un răspuns

