Skip to content

Sfarsit de an

Decembrie 29, 2007

Prilej de petrecere, prilej de vacanta, prilej de bilanturi si de planuri.

Cand eram copil atribuiam trecerii dintre ani o semnificatie metafizica, imi inchipuiam ca adorm seara un om si a doua zi eram altul. Toata aceasta imagine am descoperit mai tarziu ca venea din interpretarea scenei Anului Nou de catre tineri mascati ce colindau in ajun. Imi amintesc si acum versurile, desi nu mai petrec de multi ani trecerea anului in satul bunicilor mei: “Iata Anul Nou, s-a apropiat; Din ceruri, din ceruri va vin incoronat”. Anul vechi, costumat ca un mosneag care speria copii pe ulita, preda stafeta anului nou, un tanar mandru ce-si intra in drepturi „ca un imparat”.

Astazi nu mai cred in metamorfoza misterioasa a omului dintre ani, insa am speranta ca trecerea este una benefica, una in care fiecare isi propune sa faca mai multe decat anul trecut, sa fie mai bun, mai intelept, mai fericit. Depinde numai de noi ca lucrurile sa fie asa.

Pentru mine, acest an a fost unul in care am invatat foarte multe despre mine in primul rand, dar si despre ceilalti. Este anul in care am inceput acest blog, nascut din necesitatea de a impartasi. Este anul in care am fost deopotriva lasa si curajoasa, dar pe rand, am iubit si am urat, am ras si am plans, am facut cum au vrut altii si am facut cum am vrut eu, am pus intrebari si am primit raspunsuri (la unele), m-am bucurat de victorii si m-au intristat infrangerile.

Ma simt un alt om decat acum un an si asta imi reconfirma mitul trecerii. E un nou curs pe care l-am absolvit. Pentru anul viitor mi-as dori alte lectii si alte ecuatii cu alte necunoscute. Sa aplic ce am invatat si sa fac alte greseli. Sa am ocazii sa fiu fericita, sa ajut, sa cunosc oameni de la care am de invatat, sa pastrez simtul realitatii si adevarului.

Pentru cei care inca mai surfeaza pe internet in aceste zile le urez pentru noul an tot ce-si doresc ei pe principiul “nu-i fa omului ce-ti place tie, fa-i ce-i place lui”. Iar acum ma voi intoarce la lucruri mai practice si mai urgente, caci inca nu am finalizat de impachetat pentru Varsovia. De unde o sa aduc poze ca da obicei. 😛

No comments yet

Lasă un răspuns

