Skip to content

Balance shopping

Decembrie 1, 2007

Conceptul de impulse shopping ilustrat atat de bine de site-ul zazazoo.ro despre care vorbeam ieri, m-a facut sa ma gandesc la un alt tip de shopping. De data aceasta inspiratia a venit de la prietena mea.

Se stie ca femeile sunt mari amatoare de cumparaturi si faptul ca shoppingul este o sursa de satisfactie si bucurie nu mai este nici un secret pentru nimeni. Ieri ma intreba un prieten barbat ce simt femeile cand merg la cumparaturi. Cred ca descrierea Catalinei de aici a fost foarte potrivita pentru un raspuns.  Mai mult, carcotasii – in majoritate barbati – spun ca femeile cheltuie excesiv si isi cumpara lucruri de care nu au nevoie, cedand impulsului de moment. De aici – impulse shopping.

Dar care este celalalt tip de shopping? Eu i-am spus „balance shopping”. O data pentru ca cea care mi-a inspirat denumirea este o balanta veritabila iar in al doilea rand pentru ca acest tip implica cantarirea optiunilor si pendularea intre decizia de a cumpara sau nu un anume produs.

Cum recunoastem un balance shopper?

1. probeaza toate culorile (3-4 de obicei) in care se vinde o anumita rochie si apoi intreaba daca nu mai au si alte culori;

2. merge cateva zile la rand in pelerinaj pe la magazinul unde a vazut un anume lucru care i-a placut; ca sa vada daca mai e acolo si daca au mai adus si alte culori;

3. roaga vanzatoarea sa sune la celelalte magazine de desfacere ale firmei sa verifice daca nu au si alte culori;

4. ia numarul vanzatoarei de la magazin ca sa o sune sa vada daca au mai adus alte culori in zilele urmatoare; eventual cere si numarul fetei din schimbul doi;

5. isi pune prietena sa probeze ce vrea sa cumpere ca sa vada cum sta pe altcineva;

6. are numerele tuturor magazinelor din oras in agenda de la mobil, inclusiv numele mic al vanzatoarelor;

7. de cele mai multe ori ii plac doua tipuri din acelasi produs si nu stie pe care sa il cumpere; sfarseste prin a le cumpara pe amandoua;

8. scaneaza produsul in cautare de defecte si cand a gasit unul deschide o negociere cu vanzatoarea pentru a obtine un discount; asta chiar daca produsul este deja la reducere;

9. dupa ce a cumparat produsul, suna la magazin (are deja numarul de telefon de pe cand se gandea sa-l cumpere) sa intrebe daca nu au primit alte culori sau daca poate sa schimbe produsul pentru ca e asimetric etc.

 Voi ce fel de shopperi sunteti? 

Anunțuri
4 comentarii leave one →
  1. Decembrie 1, 2007 12:18 pm

    Eu credeam ca e vorba de un rac in descrierea de mai sus :)) Sunt de acord cu faptul ca femeile cumpara excesiv, dar lucrurile chiar le trebuie! Daca nu pentru uz personal, in mod sigur pentru o prietena, vecina, membru al familiei, sau chiar pentru viitor!

  2. Orfeu permalink
    Decembrie 2, 2007 4:09 pm

    Cumperi excesiv, sau chiar iti trebuie?

    Mai curand un balance-ceva … e un om care cumpara cand are nevoie si mai ales ce are nevoie. Sta mai mult sa aleaga fiindca ia ceva sa poarte mai mult timp, nu numai o data pe saptamana.Eu daca gasesc un defect, nu iau si gata. Or fi si unii care se targuiesc …

    Oricum, partea cu culorile ai nimerit-o. De cate ori trebuie sa ma duc la cumparaturi vad rosu.

  3. Decembrie 4, 2007 10:58 am

    Conceptul de impulse shopping cred ca mi se potriveste perfect!:D

Trackbacks

  1. Zazablog » Blog Archive » “Thank you” Speech

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: