Skip to content

EQ bate IQ

Octombrie 28, 2007

 Accentul s-a mutat de ceva vreme de pe cognitie pe abilitati sociale in ceea ce priveste inteligenta. Si asta pentru ca la un moment dat unii cercetatori au inceput sa se intrebe de ce oameni cu un nivel foarte ridicat al IQ si cu rezultate academice extraordinare esueaza in viata profesionala mai tarziu. Explicatia a fost pusa pe seama absentei unor abilitati emotionale, personale, sociale si de supravietuire care sa-i permita individului adaptarea la conditiile mediului inconjurator.

Inteligenta emotionala include, pe scurt:

-capacitatea de a identifica corect emotiile proprii si pe ale celorlalti;

-capacitatea de controla emotiile si de a le utiliza eficient in procesul de gandire.

De aici deriva competentele necesare unui lider asociate inteligentei emotionale asa cum le-a enumerat Goleman: autocunoasterea (autocunoastere emotionala, evaluare corecta, incredere in sine), stapanirea de sine (autocontrolul, transparenta, adaptabilitatea, ambitia, initiativa optimismul), constiinta sociala (empatia, constiinta organizationala, solicitudinea) si gestionarea relatiilor (inspiratia, influenta, formarea altora, facilitarea schimbarilor, gestionarea conflictelor, spiritul de echipa si colaborarea)

Acum mai bine de o saptamana am participat la EQ Day, un eveniment organizat de Competent Consulting despre care anunta si Dana acum ceva vreme. Desi conferinta nu mi-a dat cine stie ce revelatii, mi s-a parut interesant studiul pe care l-au prezentat cu aceasta ocazie referitor la impactul inteligentei emotionale asupra companiilor romanesti.

Din pacate concluziile acestui studiu sunt protejate explicit prin drepturi de proprietate intelectuala care nu-mi permit nici macar sa le citez aici.

Ca moldoveanca m-am simtit oarecum complexata dupa prezentare pentru ca rezultatele studiului plasau regiunea foarte prost pe harta inteligentei emotionale, mai ales ca la un moment dat s-a sugerat ca ar trebui sa se tina seama la angajare daca un candidat provine de exemplu din regiunea de sud-vest (foarte bine situata pe harta respectiva). Mi-am revenit repede cu respectul de sine pentru ca mi-am dat seama ca realitatea arata totusi ca moldovenii se descurca foarte bine in capitala, cu tot handicapul zonei. ) Insa se descurca mai putin bine la ei acasa.

Ca femeile au un EQ mai bun decat al barbatilor in general cred ca deja se stia si nu incalc nici un drept de autor. Probabil si pentru ca femeile nu incearca sa reprime emotiile asa cum o fac barbatii.

Ei dar de fapt m-am inselat cand am spus ca nu am avut nici o revelatie la EQ Day. Am avut. Mi-am dat seama ca imi este foarte usor se exprim ceea ce gandesc si ce fac, dar incredibil de dificil sa exprim ceea ce simt in momente specifice. 

7 comentarii leave one →
  1. Bogdan permalink
    Octombrie 28, 2007 7:41 pm

    Studiul despre care vorbesti, sau macar ceva similar, a fost dat publicitatii prin primavara cred chiar de Competent Consulting, uite aici ceva info:
    http://www.evz.ro/article.php?artid=307295

    In alta ordine de idei, harta „arde” in sud-vest, nu in sud-est.

  2. Octombrie 28, 2007 7:53 pm

    Merci pentru observatia legata de sud-vest. Am corectat. Articolul respectiv nu prezinta nici pe jumatate concluziile studiului. Si probabil EVZ-ul a avut autorizatia sa le publice. De vreme ce am intrat in posesia unui studiu pe care scria „Pentru solicitari legate de citarea sau traducerea lucrarii sau la trecerea sa pe alte medii va puteti adresa Competent Consulting” ma limitez la informatii de mai sus.
    Daca voi primi acceptul de citare poate o sa revin cu detalii. 🙂
    De altfel, a mai scris si acasa.ro despre asta. 🙂

  3. Orfeu permalink
    Octombrie 28, 2007 9:38 pm

    Femeile au in EQ mai bun … give me a break.

  4. Octombrie 29, 2007 12:26 am

    @Orfeu: ce vrei sa spui cu asta? Dezvolta.

  5. Octombrie 29, 2007 3:21 pm

    Ai fost la Goleman? Eu da… Interesant si totusi… Imi pare tare rau ca nu am apucat sa scriu despre eveniment, ar fi meritat.

  6. Octombrie 29, 2007 5:26 pm

    @G: De ce vorbesti la trecut? Inca mai poti scrie. Mai ales daca te-a impresionat. Eu l-am citit insa nu am fost la conferinta.

  7. Noiembrie 1, 2007 2:39 pm

    Eh… stii tu cum e… daca stirea nu-i fierbinte… 🙂 Oricum, se va regasi cu siguranta citat in posturile mele, de asta sunt convinsa.

Lasă un răspuns

