Skip to content

Raul si liberul arbitru

Octombrie 21, 2007

Dumnezeu nu ne pedepseste; ne pedepsim singuri. Cei care sunt in iad se afla acolo datorita propriei lor alegeri. Ei ar putea sa iasa din el daca ar alege acest lucru, insa valorile lor fac ca drumul de iesire din iad sa para ingrozitor, periculos, inspaimantator de dureros si imposibil de urmat. Asa ca ei raman in iad deoarece li se pare ca acolo sunt in siguranta si ca le este usor.  Ei prefera aceasta cale.

Nota de subsol din Psihologia minciunii al lui Scott Peck. Mi se pare ca intr-adevar imi da niste revelatii asa ca probabil o sa va mai impartasesc pana o termin de citit. Later edit: Pentru cei interesati, cartea am achizitionat-o acum cateva zile de la conferinta EQ Day organizata de Competent Consulting. Insa o puteti comanda si de la Metropolis.

7 comentarii leave one →
  1. Orfeu permalink
    Octombrie 22, 2007 12:28 pm

    Ce frumos tb sa fie sa ai revelatii citind o carte. Eu nu am mai trait sentimentul asta de mult timp.

  2. Octombrie 22, 2007 1:04 pm

    Cred ca esti cam plin de tine…

  3. Octombrie 22, 2007 7:43 pm

    Am vazut la un moment dat un film, nu mai tin minte cum se chema, in care ideea era oarecum similara.

    Cine a crezut in rai a ajuns in rai, cine a rezut in iad, a ajuns in iad si cine nu a crezut in nimic a murit cu adevarat.

  4. Orfeu permalink
    Octombrie 22, 2007 8:13 pm

    Ar fi bine sa fie asa.

  5. Orfeu permalink
    Octombrie 22, 2007 8:22 pm

    Ok, ultima revelatie a fost cand am citit „Americanul linistit ” deoarece trata raul facut de inocenti. Mai sunt plin de mine?

  6. Octombrie 22, 2007 9:35 pm

    @Orfeu: Peck spune ca si copii care sunt crescuti intr-un mediu rau pot deveni rai la randul lor daca nimeni nu intervine. Asa ca da, raul poate fi si in cei aparent inocenti.
    Legat de Americanul linistit nu-mi amintesc sa ma fi frapat raul facut de cei inocenti. Cred ca trebuie sa avem o discutie sa-mi spui la ce te referi.

  7. Orfeu permalink
    Octombrie 22, 2007 10:47 pm

    E mai curand raul facut de catre oameni cu intentii bune. Sunt oameni in principiu buni, care cred intr-o idee frumoasa, educati, probabil adevarati eroi pentru unele miscari ideologice.

    Binele si raul sunt relative. Pana si Hannibal Lecter nu s-a nascut un monstru, a lasat numai ca fiara sa il cuprinda. Uneori nu poti sa i te opui, e incredibil sentimentul de libertate pe care ti-l ofera.

Lasă un răspuns

