Skip to content

Film: 1408

August 14, 2007

Daca tot vorbeam ieri de demoni, aseara m-am uitat la 1408, un film nou-nout din 2007, inspirat dintr-o povestire a lui Stephen King. Aveam dispozitie de horror asa cum uneori am dispozitie de comedii, drame sau romance. Si cum nu mai urmarisem de mult un horror (pe vremuri erau pasiunea mea, prietenii stiu de ce) m-am bucurat ca prietena mea cu care impart chiria s-a oferit sa-mi tina companie.

Despre ce e filmul? John Cusack il interpreteaza pe Mike Enslin, un scriitor care pe vremuri promitea (cititorii isi aminteau cu drag de cartile mai vechi) si care dupa moartea fiicei sale incepe sa scrie povestiri de groaza de mana a doua. Practic el isi petrece timpul vizitand locuri si cladiri vestite pentru fenomene paranormale in scopul de a gasi dovezi despre viata de dincolo si a se inspira pentru scrierile lui. Totusi, Mike nu crede in paranormal/spirite/viata dupa moarte si experienta i-a aratat acest lucru pentru ca nici unul din locurile presupuse a fi bantuite pe care le-a vizitat nu au confirmat povestile despre ele.

Intriga incepe atunci cand Mike primeste o vedere de la un anonim in care este indrumat spre un alt loc bantuit: camera 1408 din pretentiosul hotel Dolphin. Este o noua provocare pe care Mike o ia ca pe un job obisnuit insa curand va afla ca ii este imposibil in aparenta sa rezerve camera cu pricina.Samuel L. Jackson, care are o interpretare la fel de reusita ca si Cusack in acest film, joaca rolul managerului de la Dolphin care incearca din rasputeri sa-l convinga pe scriitor sa renunte la ideea de a locui la 1408. Desi rolul lui Jackson e mic, nu poti sa nu-l retii mai ales avand in vedere ca filmul nu face risipa de personaje.

Practic, odata ajuns in camera 1408, Mike Enslin devine singurul personaj… in viata al filmului. 1408 va insemna pentru Mike o schimbare de paradigma. Fostul Mike care intra in camera este omul care refuza sa creada in existenta lui Dumnezeu sau a spiritelor. O intreaga desfasurare de forte este necesara pentru a-i schimba aceasta atitudine, el incearca sa gaseasca explicatii logice la orice. Efectele speciale se succed aproape fara incetare, la un moment dat devine obositor, personajul cedeaza practic dovezilor coplesitoare. Vechiul motiv al persoanei dragi care a murit apare si in acest film. De fapt, aceasta este slabiciunea lui Enslin pe care lumea spiritelor o foloseste ca sa-l convinga de existenta sa. Noul Mike din final este un om intelept, are o doza de frica si de indoiala in acelasi timp.  

1408 este mai mult o poveste cu fantome decat un horror clasic. Lumea viilor este foarte bine delimitata de cea a mortilor, ele doar se intalnesc intr-un loc incarcat de evenimente tragice. Pe alocuri o sa observati tentative de umor care mai lumineaza actiunea.

Daca m-am speriat? Recunosc ca am avut un moment, stiti ca se intampla in orice scary movie prima data cand scartie usa. De data aceasta a fost alt stimul (va las sa descoperiti). Ulterior, asteptarile au fost altele si filmul nu m-a mai surprins pana la sfarsit cu nimic. Acesta fiind si marele minus pe care i-l dau. Daca va plac efectele speciale, povestile cu fantome si John Cusack, vi-l recomand.

Trailer here:

3 comentarii leave one →
  1. August 15, 2007 11:59 pm

    Eu nu prea sunt fana filme de groaza, stiu ca tu esti. Si eram super curioasa ce parere vei avea despre 1408. Pe mine una m-a speriat rau de tot si l-am visat toata noaptea – dupa ce ca ma durea maseaua am mai si avut senzatia ca ma urmareste unul cu un topor. Brrrr…. Dar mi s-a parut super interesant. Merge mai mult pe ideea de tortura psihologica decat pe cea de fantome si sperieturi. Cool! Voi scrie si un o cronica pe blog si iti trimit link sa vad daca pici de acord :p

  2. Cristina permalink
    August 16, 2007 12:02 am

    Sunt pentru tortura psihologica! 🙂 Insa asta nu a fost prea diversificata. Mie imi plac ploturile mai incalcite.

  3. Ianuarie 26, 2008 9:51 pm

    E SUPER TARE FILMU….CEL MAI TARE HORROR…:D si imi place si John Cusack!!…

Lasă un răspuns

